آرامش، تکنیک های زندگی و روانشناسی
چگونه باهوش باشیم

همه ما در زندگی لحظه ای تجربه کرده ایم که قادر به یاد آوردن بعضی از مسائل بدیهی نیستیم، مثلاً فراموش می کنیم که عینک خود را کجا گذاشته ایم یا نام دوست خود را به خاطر نمی آوریم و...

همچنین خطاا یی معمولاً رایج است که به خصوص بعد از گذشتن از سن 40 سالگی چندان غیره منتظره نیست اما تحقیقات نشان می دهد که با پیروی از رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات بدنی، فرآیندهای ادراک و شناخت را تقویت کرده و حافظه را ارتقا می بخشیم.komasi

برای نخستین گام، خوردن ماهی را در وعده های غذایی  خود بگنجانید. افرادی که در یک بار در فهته ماهی می خورند 60 درصد کمتر از بقیه در معرض ابتلا به آلزایمر قرار می گیرند. در واقع قرار دادن یک وعده غذایی دریایی در فهرست برنامه غذایی هفته، تا 10 درصد باعث کاهش ضعف ادراک و هوشیاری در هر سال می شود. توصیه می شود که ماهی به خصوص در شب تناول شود. بهتر است هر رو مقالات معتبر مربوط به ای موضوع را بخوانید و از روش ها و استراتژی های جدید پیروی کنید. مغز خود را به تحرک وادار کنید. مسلما انجام بازی های فکری در این زمینه به طور موثر عمل می کند. چیزی که اغلب فراموش  می شود، تحریک و انگیزه برا مغز است. اغلب افرادفعالیت و عملی را بصورت الگو در پیش گرفته و به ور روتن انجام می دهند و این برای مغز هیچ مزیتی ندارد. در حقیقت مغز اتفاقات غیره منتظره و بدیع را می پسندد، مغز با قرار گرفتن در معرض ایده ها، اتفاقات و مسائل جدید  شکوفا می شود، اما مواجه دن با مسائل جدید باعث حفظ قوه تعقل و کاهش خطر از دست دادن حافظه می شود. بنابراین گزارش، حفظ  ارتباط با خانواده فامیل و دوستان به هوشیاری کمک می کند و باعث افزایش نیروی مغز می شود. اگر شما ب نیو تعاملات اجتماعی شک دارید، بد نیست بدانید که متخصصان معتقدند که اجتماعی بودن درست مثل سایر فعالیت های مغز باعث افزایش ادراک و یادگیری می شود. زمانی که با دیگران ارتباط برقرار می کنید، بخش قدامی مغز که مسئول عملکرد های اجرایی نظیر طراحی، تصمیم گیری، کنترل پاسخ و... است، فعال می شود.


ادامه مطلب ...

برچسب‌ها: باهوش شدن , استرس
اشتراک این مطلب با: Facebook | Twitter | Google+ | Email
+ نوشته شده در  سه شنبه 18 فروردین1388ساعت 16:41  توسط حسین  |