X
تبلیغات
زندگی برتر
آرامش، تکنیک های زندگی و روانشناسی
دانشمندان مدعی‌اند افرادی که با اراده هستند ممکن است حتی بیش از افراد تحصیل‌کرده نیز عمر کنند؛ تحصیلات عالی ویژگی است که از لحاظ سنتی به عنوان مشخصه‌ای کلیدی برای زندگی طولانی در میان جوامع فقیرتر تصور می‌شود.
 
مطالعه دانشمندان دانشگاه روچستر، نیویورک و برندایس ماساچوست بر اساس تحقیق بهداشت ملی انجام گرفته و طول عمر 6000 فرد در مکان‌های مختلف آمریکا را بررسی کرده است؛ ارقام بدست‌آمده سپس با نظریات ارائه‌شده در پرسشنامه‌های شخصی مقایسه شد.
 
یافته‌های محققان حاکی از آن است افراد با شخصیت‌های کنترل‌کننده که از زمینه‌های غیر تحصیل‌کرده برخاسته‌اند، دارای طول عمر مشابه بهترین تحصیل‌کرده‌ها در جامعه هستند. نظریه اراده بر این مبناست که فرد سرنوشت خود را از طریق توانایی‌، انگیزه یا کار سخت به جای اعتقاد به شانس و سرنوشت کنترل می‌کند.
 
افراد بااراده کمتر توسط دیگران ناامید می‌شوند و علی‌رغم سختی‌هایی مانند فقر یا فقدان تحصیلات موفق هستند.
 
مطالعات پیشین نشان داده بود اشخاص با مشخصات تحصیلی پایین در مقایسه با افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر، در سنین جوان‌تر می‌میرند؛ با این حال، بر اساس تحقیق جدید، افراد بدون مدرک تحصیلی که دارای اراده بالایی هستند نیز به خوبی بهترین تحصیل‌کرده‌ها، طول عمر بالایی خواهند داشت.
 
پروفسور مارجی لاچمن، یکی از نویسندگان این مقاله، معتقد است: داشتن اراده بالا تفاوت‌های تحصیلاتی را زمانی که نوبت به طول عمر می‌رسد، از بین می‌برد.
 
جزئیات این مطالعه در مجله Health Psychology منتشر شد.




برچسب‌ها: افزایش طول عمر , افراد با اراده , افراد تحصیل کرده , نا امیدی
اشتراک این مطلب با: Facebook | Twitter | Google+ | Email
+ نوشته شده در  یکشنبه 25 اسفند1392ساعت 8:50  توسط حسین  | 
افسردگي ميليون‌ها نفر را در سال درگير مي‌کند و بخش زيادي از اين افراد به مصرف داروهاي ضدافسردگي مبادرت مي‌ورزند. درحالي که مصرف داروهاي ضد‌افسردگي براي کمک به کساني است که افسردگي متوسط به بالا و شديد دارند، لکن بر روي کساني که به افسردگي خفيف‌تر مبتلا هستند کمتر تاثير دارد. در اين موارد مناسب است از درمان‌هاي غيردارويي بهره برد، که مواردي از اين درمان‌ها در زير مي‌آيد.
ورزش: ورزش مي‌تواند افسردگي را کاهش دهد و با تنظيم فعاليت شيميايي مغز به بهبود خلق و خوي فرد کمک نمايد و همپنين هورمون اندروفين را که عامل نشاط در انسان است با ورزش آزاد مي‌شود.

يک استاد روانپزشکي و علوم رفتاري در دانشگاه پزشکي دوک، توصيه مي‌کند که سه تا پنج‌بار در هفته و هربار به مدت 20 تا 30 دقيقه ورزش کنيد. به گفته وي ورزش‌هاي هوازي مانند پياده‌روي سريع بر روي تردميل بهترين نوع ورزش است اما به هرحال هرميزان ورزش بهتر از هيچ است.



ادامه مطلب ...

برچسب‌ها: نور درمانی , دفتر خاطرات , طب سوزنی , شناخت درمانی رفتاری , روغن ماهی
اشتراک این مطلب با: Facebook | Twitter | Google+ | Email
+ نوشته شده در  چهارشنبه 14 اسفند1392ساعت 11:45  توسط حسین  | 
یكی از اساتید دانشگاه  خاطره جالبی را كه مربوط به سالها پیش بود نقل میكرد:
"چندین سال قبل برای تحصیل در دانشگاه سانتا کلارا کالیفرنیا، وارد ایالات متحده شده بودم، سه چهار ماه از شروع سال تحصیلی گذشته بود كه یك كار گروهی برای دانشجویان تعیین شد كه در گروه های پنج شش نفری با برنامه زمانی مشخصی باید انجام میشد.
دقیقا یادمه از دختر آمریكایی كه درست توی نیمكت بغلیم مینشست و اسمش كاترینا بود پرسیدم كه برای این كار گروهی تصمیمش چیه؟
گفت اول باید برنامه زمانی رو ببینه، ظاهرا برنامه دست یكی از دانشجوها به اسم فیلیپ بود.
پرسیدم فیلیپ رو میشناسی؟

كاترینا گفت آره، همون پسری كه موهای بلوند قشنگی داره و ردیف جلو میشینه!
گفتم نمیدونم كیو میگی!



ادامه مطلب ...

برچسب‌ها: خوب دیدن , فکر مثبت
اشتراک این مطلب با: Facebook | Twitter | Google+ | Email
+ نوشته شده در  چهارشنبه 1 خرداد1392ساعت 19:32  توسط حسین  | 
خوشبختي ما در سه جمله است:

تجربه از ديروز ، استفاده از امروز ، اميد به فردا...

ولي ما با سه جمله ديگر زندگي مان را تباه مي کنيم.
حسرت ديروز ، اتلاف امروز ، ترس از فردا

  از دكتر علی شریعتی




برچسب‌ها: اميد , حسرت , تجربه , ترس
اشتراک این مطلب با: Facebook | Twitter | Google+ | Email
+ نوشته شده در  چهارشنبه 1 خرداد1392ساعت 9:7  توسط حسین  | 
کمرویی شرایط ناتـوان کنـنده ای برای اغلب افراد پـدیـدمی آورد و مانع از ایفای نقش در موقعیتهای اجتماعـی و بیان دل مشغولیها و درخواست ازدواج از شخص مــورد علاقه خود میگردد.
واقعیت این است که اغـلب انـسـانـهـا دقـیـقـا” از هـمـان شخصیت دلخواه طـرف مقابلشان برخوردارند ولی بدلیل کمرویی و ترس، از بـیـان درخـواسـت ازدواج طفره میروند و اغلب توسط معشوقه اشان مورد شکوه و شکایت قرار میگیرند. اینگونه افراد فقط به ملاقات و قرارهای عاشقانه اکتفا کرده و گام بلندتری بر نمیدارند . اگـر کمرویی شما را از رسیدن بفرد مـورد علاقه تان بازمیدارد به مـطـالـعـه خود ادامه داده تا بیاموزید چگونه میتوانید بر آن چیره شوید.

شماره ۱
از خانه خارج شده و معاشرت کنید به فعالیتهایی ملحق گردید کـه هـمواره در ارتـبـاط بـا دیـگـران بـاشـیـد. مانـنـد بـاشگاه، کلاسهای ورزشی، ، انجمنهای دانشجویی و کلوب های تفریحی. دراین محیطها همواره باید اجتماعی بـوده و با مردم معاشرت کنید. پس از مـدتی خـواهـید دید برایتان عادی و راحت می گردد. از آن گذشته مـلاقات شما با افراد دلخواه و جذاب عملا تضمین خواهد شد. و میتوانید مطمئن باشید با همسر مورد علاقه خود دیدار خواهید کرد



ادامه مطلب ...

برچسب‌ها: درمان کمرویی , درمان خجالت کشیدن , روش های مقابله با کمرویی
اشتراک این مطلب با: Facebook | Twitter | Google+ | Email
+ نوشته شده در  پنجشنبه 5 اردیبهشت1392ساعت 9:48  توسط حسین  | 
 خجالت کشیدن در مقابل دیگران , ویژگی ناراحت کننده ای است که تعداد زیادی از افراد دچار آن هستند و باید پذیرفت که وجود این ویژگی در حد افراط مانعی برای رسیدن به بسیاری از موفقیت های زندگی خواهد بود.
گاه چنین می شود که بهترین راه از بین بردن خجالت این است که فرد به طور مرتب به خود تلقین کند که دلیلی  برای خجالت نیست و نباید خجالت بکشد. باید گفت این نوع تلقین , وضع شخص خجالتی را به مراتب بدتر می  کند. اگر فرد خجالتی قبل از روبه رو شدن با موقعیت جدیدی, به طور مثال شرکت در جمعی نا آشنا یا صحبت با
 افرادی که تا کنون با آنها آشنایی نداشته و ..... به خود تلقین کند" من خجالت نخواهم کشید, دست و پای خود را گم نمی کنم, رنگم سرخ نمی شود" مطمئن باشید که به محض روبه رو شدن با موقعیت دچار خجالت همیشگی خواهد شد..

یکی از علائم اعتماد به نفس خجالت نکشیدن است. در این حال تلقین به خود با جمله هایی نظیر من می توانم
 هر کاری را که اراده می کنم انجام دهم. من می توانم در جمع با آرامش صحبت کنم و ..... می توان موثر تر از  جمله هایی چون من خجالت نخواهم کشید من سرخ نمی شود و ....می باشد.

ادامه مطلب ...

برچسب‌ها: چرا خجال می کشیم , اعتماد به نفس , افراد خجالتی
اشتراک این مطلب با: Facebook | Twitter | Google+ | Email
+ نوشته شده در  پنجشنبه 5 اردیبهشت1392ساعت 9:46  توسط حسین  | 
تنبلی ؛ یکی از مفاهیمی ست که به طور معمول تقریبا همه با آن آشنا هستند .

وليكن تفاوت انسان ها در مواجه شدن با این پدیده در این است که برخی به دنبال مقابله با آن هستند، برخی راهکارهایی برای آن جستجو می کنند ، ولی برخی هم در مقابل آن هیچ واکنشی نشان نمی دهند!

به هر حال اگر شما هم جزو آن دسته ای هستید که می خواهيد راه های مقابله با تنبلی را بدانيد ، توصیه می کنم که مطالب اين بخش را تا انتها دنبال کنيد…

اميدوارم كه اين بخش رضايتِ شما را جلب بنمايد .

تنبلي ، اهمال كاري و راه هايي براي رفع آن

آيا شما اهل اهمال و دفع الوقت هستيد؟

اگر شما نيز مثل بسياري از آدم ها باشيد، پاسخ اين سؤال مثبت است .

اما اين احتمال هست كه شما نخواهيد با اضطراباتِ حاصل از زندگي اهمال كارانه سر كنيد.



ادامه مطلب ...

برچسب‌ها: مقابله با تنبلی , از بین بردن تنبلی
اشتراک این مطلب با: Facebook | Twitter | Google+ | Email
+ نوشته شده در  دوشنبه 26 فروردین1392ساعت 22:28  توسط حسین  | 
8 برابر شدن افسردگی با زیاد گوش دادن به موسیقی


نتایج یک پژوهش جدید در ایالات متحده حاکی از آن است که زیاد موسیقی گوش کردن احتمال ابتلا به افسردگی را 8 برابر می‌كند و ممكن است این موضوع عامل افسردگی در بزرگسالان باشد.

به گزارش "شهر"، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتزبرگ دریافته‌اند که احتمال ابتلای افراد بزرگسال به بیماری افسردگی، بین آنهایی که وقت بیشتری را صرف موسیقی گوش کردن می‌کنند، بیشتر است، در حالی كه احتمال افسردگی جوانانی که بیشتر کتاب می‌خوانند به مراتب کمتر است.
براساس گزارش «موسسه ملی سلامت روان ایالات متحده»، از هر 12نوجوان، یک نوجوان به افسردگی جدی مبتلاست.
یافته‌های این پژوهش، بخشی از تحقیقات گسترده و روز افزونی است که به ارتباط بین سلامت روانی افراد با میزان بهره‌گیری از رسانه‌ها می‌پردازند.
دکتر برایان پریمک، پژوهشگر ارشد این تحقیق گفته است: «مشخص نیست که افراد افسرده برای رهایی از این بیماری بیشتر موسیقی گوش می‌دهند و یا گوش کردن موسیقی برای ساعات طولانی به افسردگی منتهی می‌شود و یا هر دو عامل موثری در این زمینه هستند. به هر حال، ممکن است این یافته‌ها به والدین و پزشکان کمک کند تا ارتباط بین رسانه‌ها و افسردگی را دریابند.»

محققان دریافته‌اند که احتمال بروز افسردگی در جوانانی که بیشتر وقت خود را صرف گوش دادن به موسیقی می‌کنند تقریبا 8بار بیشتر از افرادی است که زمان اندکی را صرف موسیقی می‌کنند و این احتمال در افرادی که بیشتر اوقات کتاب می‌خوانند، یک دهم است.
106 فرد بزرگسال که 46 نفر از آنها افسردگی جدی داشتند، در این تحقیق شرکت کردند.تفاوت این تحقیق با بیشتر پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام شده‌اند، این بود که پژوهشگران از شیوه‌ای به نام «زندگی واقعی» استفاده کردند. آنها در این روش بیش از 60 بار در یک دوره متمادی در 5 آخر هفته با شرکت کنندگان تماس می‌گرفتند تا دریابند در حال استفاده از چه نوع رسانه‌ای هستند.

نتایج این تحقیق در شماره ماه آوریل نشریه «Archives of Pediatric and Adolescent Medicine» منتشر شده است.




برچسب‌ها: موسیقی , گوش دادن به موسیقی , عوارض موسیقی , کتاب خواندن
اشتراک این مطلب با: Facebook | Twitter | Google+ | Email
+ نوشته شده در  جمعه 18 اسفند1391ساعت 14:44  توسط حسین  | 
همه ما گاهی دچار حالت ناامیدی و افسردگی می‌شویم. مثلاً وقتی روابط ما با دیگران از هم پاشیده می‌شود. ممکن است شوکه شویم، گریه کنیم، غذا نخوریم، عصبانی شویم، خوب نخوابیم و بدخلق و مضطرب شویم.

این حالت معمولاً پس از چند روز برطرف می‌شود و شخص به زندگی طبیعی باز می‌گردد. اما آنچه پزشکان آن را افسردگی می‌نامند، حالت افسردگی به این شکل نیست. بلکه این اصطلاح برای تعریف بیماری شدیدتری به کار می‌رود که حداقل چند روز طول می‌کشد و بر جسم و روح اثر می‌گذارد. این بیماری ممکن است بی هیچ دلیلی بروز کند و زندگی فرد را تهدید کند. هیچ وقت وجود یک علامت تک نشانگر وجود افسردگی و یا به قول معروف افسردگی بالینی در فرد نیست. بسیاری از علایم شبیه یکدیگرند، اما وقتی فرد به افسردگی مبتلا می‌شود این علائم شدیدتر می‌گردند و مدت بیشتری ادامه می‌یابند. اگر حالت ناامیدی و افسردگی بر تمام ابعاد زندگی شما تاثیر بگذارد، 2 یا چند هفته ادامه یابد و یا به حدی برسد که به فکر خودکشی بیفتید، کار صحیح آن است که از دیگران یاری بطلبید.



ادامه مطلب ...

برچسب‌ها: غلبه بر افسردگی , عوامل افسردگی , علایم افسردگی
اشتراک این مطلب با: Facebook | Twitter | Google+ | Email
+ نوشته شده در  شنبه 12 اسفند1391ساعت 8:36  توسط حسین  | 
بسیاری از مردم که اطلاعات کمی در مورد افسردگی دارند احتمالاً از این که بفهمند این بیماری می‌تواند باعث چه چیزهایی بشود متعجب خواهند شد. مردم اغلب فکر می‌کنند افسردگی یعنی «حس بد داشتن» یا «احساس غمگینی». آن‌ها نمی‌دانند که افسردگی می‌تواند باعث شود که فرد از یک تصمیم‌گیری ساده عاجز شود، 20 ساعت در شبانه‌روز بخوابد، یا بدون دلیل مشخصی شروع به گریه کند و نتواند جلوی خودش را بگیرد. بنابراین آشنایی با علائم افسردگی برای همگان اهمیت دارد.
علائم متداولی که به عنوان علائم هشدار دهنده  افسردگی در نظر گرفته می‌شوند به قرار زیرند:

1- تغییرات در سطح انرژی یا فعالیت

    کاهش انرژی: این نخستین علامت است و تشخیص آن بسیار ساده می‌باشد. به طور خلاصه یعنی این که حس کنید به قدر هفته  گذشته یا ماه گذشته انرژی ندارید. نه این که تمام روز خسته باشید بلکه فقط انرژی کمتری نسبت به سابق داشته باشید. برای مثال، ترجیح بدهید بعد از خاتمه  کار روزانه، استراحت و مطالعه کنید تا این که به ورزش بپردازید.



ادامه مطلب ...

برچسب‌ها: علائم افسرگی , نشانه های افسردگی
اشتراک این مطلب با: Facebook | Twitter | Google+ | Email
+ نوشته شده در  شنبه 12 اسفند1391ساعت 8:32  توسط حسین  | 
مطالب قدیمی‌تر